Specialistų teikiamos paslaugos

 Logopedė:

  • Tiria vaiko kalbą (tartis, žodynas, gramatinė sandara, rišlioji kalba), nustato kalbos sutrikimų pobūdį ir juos šalina.
  • Dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, taikydama specialiojo poreikio priemones kalbėjimo ir kalbos sutrikimams šalinti.
  • Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje.
  • Konsultuoja kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių vaikų tėvelius, pedagogus.
  • Rengia rekomendacijas pedagogams ir tėvams, veda seminarus, konferencijas.

Specialusis pedagogas:

  • Vertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymo poreikius.
  • Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems intelekto sutrikimų, specialiųjų pažinimo sutrikimų, emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimų, lėtinių somatinių ir neurologinių sutrikimų, kompleksinių sutrikimų ir ribotą intelektą turintiems vaikams, kai ją skiria Lopšelio-darželio vaiko gerovės komisija ar miesto Pedagoginė psichologinė tarnyba, tėvų (globėjų) sutikimu. 
  • Atlieka pedagoginį vaiko vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms.
  • Padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį, lavina sutrikusias jų funkcijas atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus ir ugdymo galimybes, mokymosi ypatumus. 
  • Esant reikalui dalyvauja grupės veikloje, padeda specialiųjų poreikių vaikui adaptuotis grupėje, įsitraukti į bendrą grupės veiklą, skatina bendravimą su kitais vaikais.
  • Teikia metodinę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir pedagogams.
  • Dalyvauja Lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisijos veikloje. 
  • Formuoja Lopšelio-darželio ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus.

Socialinis pedagogas:

  • Vertina socialinės pedagoginės pagalbos vaikui poreikius (kartu su kitais specialistais). 
  • Konsultuoja vaikus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), įstaigos bendruomenę socialinių pedagoginių problemų sprendimo, socialinės pedagoginės pagalbos teikimo klausimais. 
  • Dalyvauja sprendžiant krizinius atvejus įstaigoje, ugdymo ir socialinių įgūdžių problemas.
  • Numato socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui būdus bei formas bendradarbiaudamas su mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais specialistais, švietimo pagalbos įstaigomis, kitais su vaiku dirbančiais asmenimis, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, socialiniais partneriais.
  • Dalyvauja Lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisijos veikloje.
  • Šviečia įstaigos bendruomenę socialinės pedagoginės pagalbos teikimo klausymais.
  • Inicijuoja ir įgyvendina prevencines veiklas bei socialinio ugdymo projektus kartu su įstaigos Vaiko gerovės komisija ir įstaigos savivaldos grupėmis, ugdant vaikų gyvenimo įgūdžius.
  • Atlieka aktualius socialinius pedagoginius tyrimus įstaigoje. 
  • Renka, kaupia ir analizuoja informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti. 
  • Renka, kaupia ir analizuoja informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti.

Meninio ugdymo pedagogė:

  • Organizuoja vaikų muzikinį ugdymą, lavindama jų muzikinius gabumus, muzikos atlikimo įgūdžius, kūrybinę vaizduotę.
  • Individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių.
  • Bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina savo muzikinę veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose.
  • Dalyvauja darbo grupėse, rengiant įvairius renginius ir šventes.
  • Rengia vaikus dalyvavimui įvairiuose koncertuose, konkursuose, projektuose.

Fizinio lavinimo mokytojas:

  • Organizuoja fizinio ugdymo procesą sporto salėje, padeda vaikams išmokti valdyti raumenis, judesius ir palaikyti pusiausvyrą, tapti savarankiškesniais, fiziškai stipresniais.
  • Individualizuoja ir diferencijuoja fizinio ugdymo tikslus,  parenka tinkamas ugdymo strategijas bei deramai jas taiko, stebi ir stiprina ugdytinių sveikatą.
  • Bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina sportinę veiklą su grupės veikla.
  • Inicijuoja ir padeda įgyvendinti sveikatingumo projektus grupėse.
  • Dalyvauja darbo grupėse, rengiant įvairius renginius ir šventes.
  • Rengia vaikus dalyvavimui įvairiuose konkursuose, projektuose.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė ir maitinimo organizavimo specialistė:

  • Tvarko vaikų sveikatos dokumentus.
  • Analizuoja ugdytinių sveikatos ir sergamumo rodiklius.
  • Rūpinasi ugdytinių sergamumo profilaktika.
  • Teikia pagalbą vaikams ir pedagogams, ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius.
  • Organizuoja ir prižiūri maitinimo organizavimą, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą.
  • Užtikrina sanitarinių-higieninių normų laikymąsi.
  • Teikia ir koordinuoja pirmąją pagalbą.
  • Konsultuoja tėvus sveikatos ir mitybos klausimais.